zaterdag 19 april 2008

De nieuwe buurman

Na een lange werkweek, gisterenavond gezellig thuis bij Eveline gegeten. Heerlijk Turks eten bereid door haar studenten van die dag (http://www.cookingalaturka.com/)! Na redelijk wat wijn en 2 hele grote bellen cointreau met ijs nam ik al enigzins aangeschoten de taxi naar 'huis'. Op de begane grond in mijn hotel is een restaurant en als ik naar de lift loop, kijk ik zo naar binnen. De Duits sprekende manager (zie het verhaal van de tafel en de muur getiteld 'Nieuwe vrienden') stond op dat moment met een viool in de aanslag. Ik lachte om deze hilarische pose en hij wenkte me naar binnen en boodt me een glas wijn aan en de kennismaking met zijn vrienden. De Duits sprekende manager vertelde in geuren en kleuren aan zijn vrienden het tafelverhaal. Toen hij me vroeg of mijn suite in orde was, zei ik, aangeschoten baldadig, dat de kamer van alle gemakken was voorzien maar dat de kunst aan de muur me minder beviel, veel te schreeuwerige kleuren met woeste patronen, gewoon lelijk en goedkoop (dat laatste heb ik uiteraard niet gezegd). Na veel te veel wijn en ontboezemingen van zijn vrienden ben ik naar boven gegaan. Vanochtend loop ik mijn woonkamer in en alle schilderijen zijn veranderd en zojuist kom ik terug van een laat ontbijt en wat boodschapjes en wie betrekt de suite naast de mijne? Inderdaad de Duits sprekende manager en zijn hondje....Op de foto het 'nieuwe' schilderij. Als je hier al moeite mee hebt, wees dan maar blij dat ik geen foto van het oude schilderij op deze blog heb geplaatst.

1 opmerking:

Oranje 's Gravenzande zei

Ha Bep,
Mooi verhaal. Ik vraag met echter af of dat schilderij echt wel zo 'errug' was. Is het niet denkbaar dat je door (overmatig?)drankgebruik probleempjes hebt met je waarnemingsvermogen?

Groet,
Ingrid en Wicher Oranje