maandag 9 februari 2009

Dit is geen politiek standpunt maar gewoon eerbied

Buurman had mijn blog bekeken maar niet gelezen want hij zag direct een politiek statement en daar hield hij niet zo van. Dat statement was de (de titel van de) vorige column. Om het goed te maken en aan te geven dat ik niks tegen bejaarden heb dit eerbetoon.

"Woorden schieten tekort om de literaire kwaliteiten, de verbale souplesse en de diepe affectie voor de bejaarde, op een leven vol zorg en ontbering, maar ook op vreugdevolle momenten terugblikkende medemens die dit meesterwerk in zich bergt, tot uitdrukking te brengen. We laten de integrale tekst van het refrein dan ook zonder verder commentaar voor zichzelf spreken:

Ik heb eerbied voor jouw grijze haren.
Ze bekronen je lieve gezicht.
Zij verzachten de sporen der jaren
Na een leven van werken en plicht.
Ik heb eerbied voor jouw grijze haren,
Voor je rimpels van zorgen en pijn.
Ik wil trachten voor hen die ze dragen
Altijd een bron van vreugde te zijn."

(Tekst: 1959, Bobbejaan Schoepen)

Geen opmerkingen: