zondag 22 maart 2009

Bikiniboeken

Omdat ik nog geen Marxistisch-Leninistische praatgroep heb gevonden in Accra (dit was een suggestie van iemand onder u) en mijn yoga lessen pas over 2 weken beginnen, lees ik erg veel. Minstens een dag per week lig ik hier toch in bikini onder een palmboom dus de boeken vliegen er doorheen. Als je echter tweemaal in een week een boek leest waarin de eerste zin van Tolstojs Anna Karenina wordt aangehaald ('Alle gelukkige gezinnen lijken op elkaar, elk ongelukkig gezin is ongelukkig op zijn eigen wijze') dan gaat de lol er wel snel vanaf... Wees eens origineel! Ik las de zin in Herman Koch's 'Het diner' (Toch lezen! Goed boek!) en in verhaal 'Sleep' uit verhalenbundel 'The elephant vanishes' van Haruki Murakami (Briljant as ever, de man is een literaire grootheid). Nog meer tips: 'The white tiger' van Aravind Adiga en 'Dunya' van Tomas Lieske. Niet lezen, verbranden en nooit meer over praten: 'Herfstlied' van Simone van der Vlugt, zelfs het feit dat sommige passages zich afspelen in de moeder aller kroegen Cafe de Bonte Koe te Leiden, doet er niets aan af. Zonde van de inkt.

2 opmerkingen:

Marz zei

Yoga???????

Hans de Jong zei

We zijn blij dat ons cadeau in goede smaak is gevallen...