zaterdag 7 maart 2009

Kleine belevenissen

Ik kan niet kiezen, er gebeurt te veel. Wat moet ik vertellen? En vooral wat niet en wat bewaar ik voor als we elkaar weer zien? Het gaat goed met me, gisteren Ghana Independence Day dus kantoor gesloten en samen met wat damescollega's naar het White sands resort geweest een uurtje rijden van Accra, mooi zwembad en palmenstrand met allemaal houten met de hand gemaakte smalle vissersbootjes. Mijn favoriet was de boot genaamd: 'Clap for Jesus'. Heerlijk relaxed dagje met heerlijke lunch aan zee. Vanochtend naar de enige mall in Accra, nou ben ik daar geen fan van, maar ik moest wel aantal boodschapjes doen en de grootste supermarkt zit in die mall. Beetje te groot contrast met het leven in Accra zo'n blinkend nieuw winkelcentrum zonder kopers.... Maar goed, de supermarkt was dan weer geweldig met een enorme Zuid-Afrikaanse wijnselectie maar geen kurkentrekkers. Ik heb een groen broodtrommeltje gekocht voor naar mijn werk (er is niks te koop in buurt van kantoor dus je moet wel iets meenemen, in mijn geval stelen van het hotelbuffet...) en neusspray 'to moisten the mucus membrane'. Ja die airco is een beetje een drama hier voor je gezondheid. Vandeweek ook nog heerlijk gegeten in lokaal restaurant Maquis Tante Marie, geBBQ-ed, mijn eerste business borrel gehad met de Nederlandse zakengemeenschap hier (met kaassouflees, frikandellen en bitterballen!) und so weiter und so fort. Ik ga nu weer even zwemmen!

1 opmerking:

Hans de Jong zei

We horen het al: de hel op aarde! Afzien voor je. We leiden met je mee.