maandag 13 april 2009

Het drama van Leif Hoste

Dit weekend een heerlijk Belgisch weekeinde gehad. In Oyibi een uur buiten Accra waar mijn Belgische collega en haar man wonen. Er naar toe was al een avontuur op zich want vast in het verkeer midden op een overvolle markt, totale anarchie op de weg, overstekende geitjes en overal te veel te zien. Maar helaas, ik moest letten op de weg die vol zat met hele grote en diepe kuilen. Ben enorm verwend dit weekend met heerlijk eten, lekkere wijnen, een prive discofeestje met verzoeknummers, champagne en aardbeien en Paris-Roubaix op tv met verhit Belgisch commentaar vanaf de bank. De eeuwige tweede, Leif Hoste, een Belgische wielrijder, heeft tijdens deze wedstrijd al eens een vlag door zijn achterwiel gestoken gekregen, werd eens gediskwalificeerd omdat hij een gesloten slagboom negeerde en ging gisteren op z'n smikkel op het laatste stuk kasseien in het zicht van de finish. Wat een drama! Nu tweede paasdag in mijn huisje met een zware tropische donderbui. Heb net op tijd een pan geplaatst onder waar het altijd lekt en nu dus weer en handdoeken bij de deur waar het net zo hard regent als buiten. Zojuist waait mijn parasol met betonnen voet weg bovenop de plantenbak die nu dus kapot is. Ik heb er maar een Star biertje bij open getrokken, het is een schouwspel.

Geen opmerkingen: