dinsdag 15 september 2009

Avondje opera

Laat ik vooropstellen dat ik geen verstand heb van modern ballet. Het probleem is dat wat ik wél heb gezien, erg goed was. Het NDT heeft topdansers en hier moest erg vaak een voetje tegen het omvallen worden bijgezet, niks ergs maar toch. De oudere vriendelijke opgetoupeerde dame in onze loge, erg begaan met ons lot (we zagen niet veel op de derde rij in de loge....), vroeg wat we er van vonden. Ik vond de dansers technisch niet zo heel erg goed, gaf ik voorzichtigjes aan. AAhhh maar dat kwam omdat er geen Oostenrijkse dansers bij waren...een staaltje nationalisme dat ik niet zag aankomen. Ik weet niet hoeveel Nederlanders het NDT kent, maar veel zijn het er zeker niet en dat doet er ook niet toe. De tweede helft, met oudere choreografieën van Kylián en Forsythe was een stuk beter, de dansers trouwens ook. Ondertussen waren we verkast naar de goedkoopste plekken in de nok van de opera en konden we het een stuk beter zien.

2 opmerkingen:

Alexander van Dinter zei

Heb ik al genoeg reacties achtergelaten vandaag? Vond het zo sneu voor je ;-)
Moderne dans in Wenen - dat bekt ook niet lekker. Radetzky en de mooie blauwe Donau wel. Wat gaan we doen volgende week?

Bep zei

hihi dankjewel!x