vrijdag 18 september 2009

Schmuckfreitag

Ik heb een enorme hekel aan casual friday, altijd al gehad. Veel kantoormensen zijn sowieso überhaupt slecht gekleed maar wat ze dan op vrijdag durven aantrekken daar lusten de honden helemaal geen brood van. Daar zou ik nog niet eens in willen tuinieren. In Ghana was vrijdag African day en droegen de mensen de meest mooie lokale dracht gemaakt van schitterende lokale stoffen (zie eerdere blog). Het vrijdagse alternatief voor Oostenrijk is: Schmuckfreitag. Uitgeroepen door veilinghuis Dorotheum. Ik ben daar vandeweek geweest en het is geweldig! Schitterende bling bling uit vervlogen tijden. Is vanaf heden een vast onderdeel van mijn toeristisch programma voor vrienden uit NL die nog gaan komen, je moet het gezien hebben.

2 opmerkingen:

Alexander van Dinter zei

Ik vind 'casual Friday' geweldig! Draag jij maar eens een kostuum alle dagen, en dan bedoel ik niet die op maat gemaakte Brioni van fijne niet-kreukende stof, maar een betaalbaar alledaags schurend confectiemodelletje. Duh!

Hans de Jong zei

Hear, hear!