zondag 21 februari 2010

Slecht gekozen

Soms verbaast het me hoe goed de titel van deze blog is gekozen. Ik was namelijk weer eens in de war. Ik las dit weekend 'The other hand' van Chris Cleave (in het Nederlands 'Kleine bij'). Die had ik per ongeluk besteld bij bol.com denk ik want ik herinnerde me niets van deze bestelling. Het boek begint geweldig, het taalgebruik en de dialogen in de eerste scènes waarin een aantal illegale asielzoeksters, waaronder Little Bee, wordt vrijgelaten uit een Brits asielzoekerscentrum zijn subliem. Daarna is het ook nog heel lang geloofwaardig als het verhaal wordt verteld van man en vrouw die per ongeluk op de verkeerde plaats in Nigeria zijn en getuige zijn van een drama dat hun verdere leven bepaalt. En daarna wordt het een vreselijk slechte thriller bevolkt door niet goed uitgewerkte karakters met een ongeloofwaardig einde. Het is zo ontzettend jammer, beginnen als literatuur en eindigen als chicklit rommel.

Geen opmerkingen: