dinsdag 9 maart 2010

I do not speak Arabic

Mijn Arabisch is non-existent maar wonderbaarlijk genoeg leidt dat tot veel minder frustraties en misverstanden als destijds toen ik geen Turks sprak. Niemand gaat harder praten of schreeuwen omdat ze denken dat je dan ineens wel Arabisch verstaat en veel meer mensen in Syriƫ spreken genoeg woorden engels om er samen wel uit te komen. Dus ik hoop dat het vanavond ook goed gaat als ik ga uitleggen waar ik zijn moet. Ga bij leuke mensen eten thuis die ik heb ontmoet vandeweek bij de door ons aangeboden receptie voor het documentaire festival. De lokatie was geweldig, de receptie was op de binnenplaats van een mooi oud huis in het Joodse kwartier van de oude stad. De sfeer was goed en de muziek ook, de catering was pas op de dag zelf geregeld (dat soort dingen kunnen nog in dit land) en mevrouw de directeur van Nederlands grootste documentaire festival gaf aan dat dit het leukste feestje van de week was!

Geen opmerkingen: