donderdag 6 mei 2010

Creatieve begrenzing

Als Toos werkeloos en nog steeds een beetje gekluisterd aan de centrale verwarming, heb ik al tweemaal per ongeluk de TV ingeschakeld tijdens de Teleac cursus 'scrappen'. In mijn immer voortdurende zoektocht naar een zinvolle (?) hobby die bij mij past, keek ik gebiologeerd naar dit programma. Het is creativiteit binnen een vastgesteld kader. Met standaard lay-outs, kant-en-klare vellen met opdruk, letterstickers en stempels. Het is als creatief koken met een instant AH maaltijd, als gipsafdrukken maken van een kaboutermal of natuurlijk, wie kent het niet, verven op zijn Ravensburgs. 'Weest u niet bang om de foto's een beetje schuin over elkaar heen te plakken, dat mag en geeft een speels effect.' Bij 'scrappen' heb je dus een juf die zegt wat er mag. Dit wordt hem dus ook niet, mijn hobby.

Geen opmerkingen: