zondag 6 juni 2010

Te oud?

Ik ben nog net geen veertig maar gisteren vond ik voor de eerste keer dat ik echt ergens te oud voor werd. Ik zwoer de minirok en bermuda reeds jaren geleden af, maar dat was louter uit esthetische overwegingen, voor de nachttrein uit Amsterdam voel ik me echt te oud. De aanleiding om uberhaupt in die trein te gaan zitten was uiteraard van feestelijke aard. Wat is er fijner dan op de eerste zwoele avond van 2010 ongelimiteerd te borrelen aan een mooie Amsterdamse gracht in goed gezelschap? De wandeltocht over de grachtjes terug rond half twee had ook nog iets romantisch. Het centraal station (waar is de ingang?) en de daarop volgende treinreis zijn, hoe grappig sommige dronken mensen ook kunnen zijn, genoeg om je terug te trekken op een rietgedekte boerderij in de provincie en nooit meer de deur uit te gaan.

Geen opmerkingen: