zaterdag 17 juli 2010

Koffietijd

In de lobby van mijn appartementencomplex zit in het weekend een jongedame koffie te brouwen op een kolenvuurtje in een mooie jurk en met antiek servies. Nu was ik al uren wakker en had al tweemaal in de stad koffie gedronken maar een kopje Ethiopische koffie extra lukte best. Ik ben geinstalleerd maar de kamer is niet zo groot als de foto's op de website deden vermoeden. Geen bank en geen bad voor mij. Wel een open keuken met oranje lederen zitje, een groot bed in het midden van de kamer en uitzicht op een braakliggend terrein met daarachter de skyline en de groene heuvels rondom Addis. De supermarkt naast ons verkoopt goede wijn en flesjes Heineken en taxi's zijn uitermate betrouwbaar blijkt zojuist. Na uren door de stad te hebben gesjouwd was ik warm met moeie voeten dus nam een 'blue donkey' de lokale taxi's. Hele oude blauw/wit geschilderde lada's. Het rijdt en ik betaalde uiteraard te veel maar het was een grappig mannetje en die heeft nu ook een goeie dag.

Geen opmerkingen: