donderdag 19 augustus 2010

Eten

In de krant staan hier grote advertenties als er nieuwe produkten binnen zijn gekomen bij de supermarkt. Nederlandse melkprodukten bijvoorbeeld, of zakjes van Knorr. Dat is nogal bijzonder en je kan er vergif op innemen dat het dan de volgende dag erg druk is bij de betreffende supermarkt. Met rijke mensen welteverstaan. Alles komt hier via de haven van Djibouti binnen. Het hoogtepunt van een bezoek aan Nederland van mijn collega's schijnt een bezoek aan de AH te zijn en daar kan ik me iets bij voorstellen. Toch is alles er wel min of meer maar met minder keus en duur want geïmporteerd. De restaurants waar ik ben geweest zijn prima. Gisteren at ik een pizza bij restaurant Tivoli bij mij in de buurt. Die was natuurlijk veel te groot dus de helft kreeg ik mee naar huis. Op dit stukje wandelen kom ik altijd mensen tegen die vragen om eten en de pizza was nog warm, maar net vandaag waren de mensen met honger ergens anders. Dus nu heb ik een halve pizza van een dag oud en woon ik in een land waar je het niet in je hoofd haalt eten weg te gooien. Vanavond dus oude opgewarmde pizza. Met tonijn.

Geen opmerkingen: