dinsdag 28 december 2010

Kommunikasie

Sinds ergens midden vorige week rijdt lijn 11 niet wegens verzakkende sporen door kadewerkzaamheden. Deze tram rijdt voor mijn raam langs richting Station HS. Heel die periode zien wij mensen hoopvol en kleumend op de halte staan wachten op een tram die niet komt. Deze wachtende mensen zijn naar alle waarschijnlijkheid visueel gemankeerd, want het spoor is volledig onzichtbaar onder een pak sneeuw en ijs, maar daar gaat het niet om. De HTM heeft pas op eerste kerstdag in de hele vroege en verlaten ochtend (ik was net op) een mannetje de halte laten afzetten en een papiertje laten opgehangen. Heel dapper. Nu wil de NS de volle verantwoordelijkheid op zich nemen voor de omroepberichten en de reisinformatie voor de treinreizigers, lees ik vandaag. Dat was eerst een gedeelde verantwoordelijkheid van NS en ProRail met als gevolg dat er dus niets bruikbaars werd omgeroepen. Nu begint álles natuurlijk met het némen van verantwoordelijkheid, dat juich ik alleen maar toe. Zelfs slecht nieuws is verkoopbaar, daar ben ik van overtuigd. Maar je moet wel durven en zeg nou zelf, zou jij als HTM-er, NS-er of ProRailer nog durven?

Geen opmerkingen: