woensdag 29 april 2009

Passing on the gift

Ik heb gisteren een diplomatieke ceremoniƫle taak verricht op mijn teenslippers. Als mijn voormalige Istanbulse baas het te weten zou komen, zou hij zich voorgoed van me afkeren. Maar het duurde uren, het speelde zich af op een groot grasveld, het was 35 graden en het was in Abokobi dus dan maken teenslippers niet het verschil. In ieder geval was het geweldig. Bij een passing on the gift ceremonie worden de eerste kalveren van een generatie koeien die geschonken zijn aan gezinnen, doorgegeven aan nieuwe gezinnen. De gift is dus een koe, die melk geeft waarmee van alles kan worden gemaakt. Liters yoghurt hebben we meegekregen! Voor de man of vrouw die zijn of haar kalf afstond, was er een certificaat en vervolgens werd symbolisch het touw met de koe eraan vast aan de nieuwe eigenaar gegeven. En ik gaf dus dat certificaat. En aaide de koe. En poseerde voor camera's en fotografen als een representative from the Dutch embassy die dit project mede mogelijk hadden gemaakt. De organisatie riep later de diplomatic person nog een keer naar voren, want er waren veel kalveren en certificaten uit te delen. Het gaat zeker in een Ghanese krant komen (dat kan aantal weken duren), want er was erg veel pers! Ik hoop dat te kunnen scannen hier en te laten zien!

Geen opmerkingen: