maandag 30 november 2009

Überkitsch

Dit is een zeer feestjesarme post (vergeleken met Istanbul en Accra) en dat is toch vreemd voor een stad als Wenen. Mijn feestjesjurk hing hier dus al sinds augustus in de stomerijzak. Maar voor het Junge Industrie Wien feest gisterenavond kon ik hem eindelijk weer eens aan! De Eden bar in Wenen is dé bar die ik mij wens in de kelder van mijn toekomstig landhuis. Ik had helaas geen camera bij me, maar het is klein en donker met leuke ronde zitjes tegen de wand, de overheersende kleur van tapijt en draperieën is uiteraard bordeauxrood, er hangen spiegels aan de muur en schilderijen van Frans Joseph te paard, er is een mini dansvloer, er was een spetterend optreden van The Ambassadors (het betere Sinatra coverwerk) en alle gasten waren in smoking en cocktaildress. En er was gratis champagne, hele slechte zo blijkt de volgende dag. Ik heb gedanst, gedronken en vreemde gesprekken gevoerd en mijn collega daarna veilig de taxi in geloodst. Het was een topavond. Vandaag wordt een lange dag.

Geen opmerkingen: