donderdag 11 februari 2010

RMB

Hoe kan ik nu mijn grootste inspiratiebron over het hoofd zien? De man om wie het allemaal draait? Ik bericht hier niet teveel over mijn werk en zou dat ook niet moeten doen over mijn liefdesleven, met al die blogwatchers, maar soms levert hij zomaar (quasi-)onbewust ideeën aan voor mijn blog. Zo beweert het lijdend voorwerp van mijn affectie dat hij regelmatig het slachtoffer is van Repetitive Mental Battering (RMB). Door mij welteverstaan. Ik kende de aandoening niet maar verdiep me graag in waarvan men mij beschuldigt. En zo kwam ik op een website terecht for battered men. Hier vond ik een lijstje van Signs that you're living with a verbal abuser. Eén van de signalen waaraan je kon herkennen dat je een relatie had met een verbal abuser was wel raak: You are upset not so much about concrete issues -- how much time to spend with each other, where to go on vacation etc. -- as about the communication in the relationship: what she thinks you said and what you heard her say. Hier hebben we wel een puntje te pakken! (bron)

Geen opmerkingen: