vrijdag 2 juli 2010

Ken uw buren

Op het Prins Hendrik Plein vlak bij mij in de buurt was ik gisteren op het Zeeheldenfestival, al 30 jaar een begrip. Voor mij een zeer interessante kennismaking met mijn Haagse buren. Zelden zo'n interessante mix van mensen bij elkaar gezien; stoned, verwassen, ongewassen, in diverse stadia van dronkenschap, rood verbrand, veel vrouwen zonder BH en met semi Afrikaanse gewaden en klitten in 't haar, exorbitant gekleed, schaars gekleed, echt Haags, mooi exotisch en subtropisch. En dat allemaal dansend op de muziek van een vrolijke en aanstekelijke skaband. Ik heb die mensen werkelijk nog nooit eerder gezien in mijn buurtje maar ik ga ze zeker vaker opzoeken voor de goede gesprekken. 'Ik vind jou wel leuk', zei een vrouw met een borreltje teveel op terwijl ze mijn hand vastpakte. 'Ik heb met hem geslapen', zei ze, wijzend naar een man. 'Maar niet met hem ge*****, misschien wil jij hem nu?'.

Geen opmerkingen: