zondag 8 augustus 2010

Weekend in Addis

En ik weet natuurlijk wel dat het regenseizoen van levensbelang is voor de mensen hier maar in Addis zelf groeien geen gewassen dus waarom dan toch iedere dag die onweer en regen? Maar beide weekenddagen begonnen veelbelovend met een stralend zonnetje. Zaterdag naar Piazza geweest, een wijk naar mijn hart met een hele straat vol juweliers. De goud en zilverprijs is hier niet persé erg laag maar ik heb toch wel erg begerenswaardige sieraden gezien. Ik heb ook gezien waar de Ethiopische mannen rauw vlees eten, een delicatesse en een echt stoer mannen groepsgebeuren schijnt. Toch zijn ze naast stoer ook nog ge-emancipeerd bleek gisteren bij de Kaldi's (de Ethiopische variant van Starbucks). Terwijl ik heerlijk aan mijn ontbijt van machiatto en een gebakken eitje zat, werd de hele zaak bevolkt door vaders die met hun peuterkinderen een gebakje kwamen eten. Het was heel leuk om te zien. Ik vermoed dat ze door moeders even een uurtje de deur uit waren geschopt. Het is universeel.

Geen opmerkingen: