dinsdag 7 september 2010

Ongelukkige literatuur

Is het een straf? En van wie? Het allerlaatste ongelezen boek dat ik bij me heb, mijn hoop voor de lange terugvlucht naar Nederland, nog even meegegrist van de boekentafel op Schiphol gaat over ... kinderen. Ik zag de sticker van de Libris Literatuur prijs op het boek Kleine dagen van Bernard Dewulf en dat leek me genoeg. Nee dus, lees altijd de flap. Om het even welke. Tis helemaal niks. En hoe het die prijs heeft kunnen winnen is mij, net als deze recensent, een volslagen raadsel. Dames en heren lezers, romans over (gezins-)geluk en de liefde voor je kinderen zijn onverdragelijk om te lezen. Boeken over geluk horen thuis in het esoterische hoekje van uw boekenwinkel en daar horen ze vooral te blijven. Literatuur en geluk, het gaat gewoon niet samen.

1 opmerking: