zondag 5 september 2010

Top 3

Tijd voor lijstjes. Ik ben er gek op en na 2 heerlijke macchiato's op een leuk en zonnig (!) terras maak ik de eindstand op van de 4 steden waar ik korte tijd heb gewoond en gewerkt. Waarom? Gewoon omdat het leuk is. Met stip op één staat Accra. Daar was het heel mooi weer, had ik leuk werk en heb ik me prima vermaakt. Er was niet heel erg veel te doen in je vrije tijd, je kon naar het strand en het zwembad, borrelen bij mijn favoriete collega en af en toe lekker uit eten (kreeft voor weinig!), maar ik heb er de beste herinneringen aan. Als je nieuw verworven vrienden na 3 weken in het land te zijn een surprise party organiseren voor je verjaardag met taart én champagne dan maakt dat indruk. Enige minpunt...ik mocht voor mijn verjaardag geen geitje van ze. Dan komen op de gedeelde tweede plaats Wenen en Damascus. Wenen is de enige stad waar ik me nooit heb verveeld, het culturele aanbod was enorm, ik houd van de grandeur van de stad en ik had 6 maal een weekend gezellig bezoek uit Nederland. En natuurlijk regelmatig een schnitzeltje met goede vriend M. uit Istanbul, die er vaak was voor werk. Damascus staat op 2 omdat ik daar de meest interessante baan had en de enige baan die ik voor 4 jaar had willen doen. En dan op drie Addis Abeba. Ook omdat het zo kort was en de functie wat nondescript. Het regenseizoen hielp ook niet echt mee, iedere dag donker met onweer en regen gaat je niet in je kouwe kleren zitten. Maar uiteindelijk, toen ik eigen vervoer had, toch wel een leuke stad met veel meer te doen dan in Accra. En nu? Terug naar Den Haag, mooie stad achter de duinen.

Geen opmerkingen: