dinsdag 23 november 2010

Mini mecenas uit de residentie biedt zich aan

'Ik kan u echt aanraden: mocht u iets over hebben, begin een Foundation', aldus Joop van den Ende, de 'mecenas van Mokum' tijdens de opening van zijn theater. Hij heeft zijn eigen podium maar wat moet ik? Wie vraagt er iets aan mij? Moet ik de boer op met mijn ideeën? En op wiens zeepkist ga ik dan staan? Doe ik het in politiek verband en meld ik me dan eindelijk aan bij Groen Links afdeling Den Haag? Hou ik het nog dichter bij huis en ga ik in de ondernemingsraad? Of blijf ik virtueel spuwen met gering bereik? Het is allemaal maar ingewikkeld, als je gouden ideeën hebt die andere mensen zouden moeten gaan uitwerken en uitvoeren want daar heb ik dus geen zin in, ik ben niet zo'n Joop. Ik wil op eigen kosten een Haagse middelbare scholier adopteren waarmee ik tweemaal per jaar een culturele activiteit onderneem, naar mijn keuze welteverstaan. Als je ziet wat er is en dus weet wat je mist, komt het met de oprichting van die foundations op termijn ook wel goed. Lijkt mij.

1 opmerking:

Hans de Jong zei

Wat dacht je van 'adopteer een internationaal ambtenaar'?