woensdag 13 augustus 2014

Opgesloten

Zojuist heerlijk ontbeten in het hotel met op de achtergrond de panfluitversie van Bring in the clowns. Nog niets te merken van de grote mars die er vandaag aankomt op de onafhankelijkheidsdag van Pakistan. Oppositiepartijen hebben hun achterban opgeroepen in colonne naar Islamabad te trekken en daar het aftreden van huidige minister president te eisen.
Voor de details zie hier.
Het gevolg is dat ik op dag 3 van mijn verblijf in Pakistan in lockdown zit zoals dat zo mooi heet. Ik mag mijn hotel niet uit. De komende dagen. Er daagde me wel iets uit een overdrachtsgesprek dat dit wel eens aan de hand was zo af en toe maar toen ik in de nacht van maandag op dinsdag van het vliegveld werd gehaald, bleek het acute realiteit. Nog wel anderhalve dag op de ambassade geweest en iedereen ontmoet maar gisteren keurig naar hotel gebracht om maandag pas weer opgehaald te worden. Ik kan er ook niet uit. Straten in mijn zone zijn geblokkeerd met hele grote zeecontainers. Verwacht dus een aantal blogs! Tijd zat.

Geen opmerkingen: